KAMI, SEMUA JAWATANKUASA MTD MENGALU-NGALUKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK TABUNG PILIHANRAYA KE 13

TABUNG PEMBINAAN MARKAZ

Pengarah dan seluruh jawatankuasa mengalu-alukan sumbangan tuan/puan untuk tabung pembinaan markaz yang 75% siap itu. Sumbangan anda bolehlah secara tunai atau melalui akaun Bank Islam MalaysiaBerhad bernombor 02-011-010085539. Segala pemberian dan sumbangan tuan/puan itu mudah-mudahan tuhan sajalah dapat membalasnya. Nombor telefon/faks yang boleh dihubungi ialah: Pejabat DUN 04-7718027, Pengarah 0195445355 atau Bendahari 0124633754.
http://4.bp.blogspot.com/-gRMIyy96NG4/Tol9H55l69I/AAAAAAAAABM/3QIuo10ddq0/s760/header%2Bposter%2B60thn-280911A%2Bcopy.jpg

09 April 2011

PRN Sarawak 2011: Road To N.22 Sebuyau

Kuching,7 April 2011- Dari LCCT ke Kuching,tiba pada jam 2.30 petang.Disambut petugas Kontinjen PAS Kedah.Menempuh perjalanan Kuching ke Sebuyau memakan masa 4 jam, menyeberangi 2 batang sungai menaiki feri. 


Rumah petugas bagi kontinjen PAS Kedah.

Sempat....pekena durian, ketika dalam perjalanan.


 Menunggu Feri untuk ke seberang. Laluan yang semestinya ditempuhi orang ramai untuk sampai ke bandar. Sekian lama Rakyat menunggu untuk pembinaan jambatan bagi mengelak kesesakan penggunaan feri yang semakin meningkat.

 Sementara menunggu giliran untuk naik feri...ronda-ronda kawasan pengundi dan ramah mesra bersama peniaga.

 Menikmati pemandangan atas feri..tiba di Sebuyau sekitar jam 8.00 malam. program terus dimulakan dengan ceramah kawasan sekeliling.

 Merancakkan kempen dan memberi penjelasan "kitak mesti berobah".. Slogan terus dilaungkan "kamek maok berubah" dan "kamek sayang sarawak".

 Pengundi semakin menunjuk minat terhadap apa yang diperjuangkan oleh PAS. Perubahan yang berlaku di Semenanjung tidak lagi dianggap mustahil akan terjadi di Negeri Sarawak kata seorang penduduk.


 Bersama dengan calon PAS, Hj. Adam Bin Ahid dalam satu sesi taklimat bersama petugas. Antara kain rentang yang mencetus kemarahan penduduk atas sikap tidak bertanggungjawab sebahagian penyokong yang tertulis" INI KAMPUNG BN PEMBANGKANG TIDAK BOLEH MASUK!!". Penduduk kesal tidak bertanggungjawab itu dan memberi jaminan tentang keselamatan petugas. Jangan percaya kepada ugutan seperti itu kata seorang tuan rumah di Kg. Ulu.





 sesi dialog bersama penduduk Kg. Tebelu. mendengar permasalahan dan sikap kerajaan yang mengabaikan kebajikan mereka.
 "Luar aja lambang kati tapi dalam ati sama bulan, bulan cerah tahun ni" antara kata-kata beberapa penduduk yang ditemui.

 Pemnadangan sekitar DUN Sebuyau. Post sedikit terlewat akibat kekurangan kemudahan seperti masalah bekalan elektrik yang sering terputus dan bekalan air yang terbatas. Ketika ini, sisipan dari bumi Sarawak amat sukar untuk dipaparkan lebih-lebih lagi bagi kawasan pedalaman. Moga-moga Allah permudahkan perjalanan orang-orang yang memperjuangkan agamaNya di bumi Sarawak, biar orang sarawak menikmati hak mereka dengan adil.

PAS FOR ALL.