KAMI, SEMUA JAWATANKUASA MTD MENGALU-NGALUKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK TABUNG PILIHANRAYA KE 13

TABUNG PEMBINAAN MARKAZ

Pengarah dan seluruh jawatankuasa mengalu-alukan sumbangan tuan/puan untuk tabung pembinaan markaz yang 75% siap itu. Sumbangan anda bolehlah secara tunai atau melalui akaun Bank Islam MalaysiaBerhad bernombor 02-011-010085539. Segala pemberian dan sumbangan tuan/puan itu mudah-mudahan tuhan sajalah dapat membalasnya. Nombor telefon/faks yang boleh dihubungi ialah: Pejabat DUN 04-7718027, Pengarah 0195445355 atau Bendahari 0124633754.
http://4.bp.blogspot.com/-gRMIyy96NG4/Tol9H55l69I/AAAAAAAAABM/3QIuo10ddq0/s760/header%2Bposter%2B60thn-280911A%2Bcopy.jpg

06 Julai 2010

DS Nazri: PRU-13 tergempar tindakan ‘bunuh diri buat BN’

KUALA LUMPUR, 6 Julai - Pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) menolak spekulasi bahawa negara kini berada di ambang pilihan raya tergempar meskipun Umno dan rakan komponennya telah diminta supaya bersedia menghadapi pilihan raya umum ke-13.
Pilihan raya umum ke-12 diadakan Mac 2008 dan oleh itu, mandat semasa lima tahun hanya sepatutnya berakhir Mei 2013.

Mengulas cakap-cakap pilihan raya tergempar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata, agenda itu bukan dalam senarai BN buat masa sekarang kerana masih dalam proses pulih daripada prestasi buruk dialami ketika pilihan raya kecil Sibu Mei lalu.

“(Biasanya) anda tidak membuat persediaan untuk menghadapi pilihan raya dalam enam bulan akan datang, anda kena bersedia dalam dua, tiga tahun (lagi),” kata Nazri.

“Mengadakan pilihan raya esok ataupun dalam tempoh setahun mirip tindakan bunuh diri,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Katanya, memanggil pilihan raya tergempar bukan satu idea yang bagus dengan mengambil kira keputusan pilihan raya kecil terbaru dihadapi BN.

“Isyarat daripada pilihan raya (kecil) lalu akan memberitahu anda bahawa kami belum pulih lagi. Kami belum menyelesaikan kesemua masalah sehingga kini... kami hanya memberi ubat, kami belum pulih sepenuhnya.

“(Panggil pilihan raya tergempar) ini (seakan) tindakan bunuh diri. Pada pandangan saya, pilihan raya umum hanya harus berlangsung pada 2013,” katanya lagi.

Bagaimanapun Nazri menekankan BN masih mempunyai majoriti yang baik dan tidak perlu risau dengan kedudukan itu.

BN telah dinafikan majoriti dua pertiga di Parlimen dua tahun lalu manakala lima negeri pula jatuh kepada Pakatan Rakyat.

Bekas menteri Kabinet Tan Sri Rafidah Aziz juga menafikan kemungkinan diadakan pilihan raya tergempar dalam waktu terdekat.

Kata beliau, BN sebenarnya telah membuat persiapan sejak selepas pilihan raya umum 2008.

“Persiapan (menghadapi pilihan raya) satu proses yang berterusan. Saya sendiri bercakap dengan akar umbi sejak pilihan raya umum lalu.

“Bukannya baru memulakan persiapan dan mahu diadakan pilihan raya dalam tiga bulan ini,” kata Rafidah.

Bagaimanapun bekas ketua Wanita Umno ini berkata, adalah normal bagi komponen BN untuk bergerak ke arah pilihan raya umum memandangkan sudah memasuki separuh penggal mandat semasa yang diperoleh Mac 2008.

“Itu sebabnya kami cuba untuk memotivasikan semua. Kami mengatakan dari dulu bahawa kita harus berada dalam suasana pilihan raya sebaik sahaja melepasi pilihan raya terdahulu,” katanya lagi.

“Adakah kita boleh menghadapi pilihan raya? Saya tidak boleh mengatakan dengan pasti tetapi berdasarkan semangat kita menyedari kelemahan dan kesilapan masa-masa lalu, kita harus mampu untuk menghadapi pilihan raya dengan berjaya lalu mencapai kemenangan,” katanya lagi.

Bagaimanapun pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menekankan bahawa sudah ada isyarat kukuh yang BN sedang bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya tergempar, kemungkinan dalam tempoh 12 bulan lagi.

Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kemungkinan akan diadakan pilihan raya tergempar tidak boleh diketepikan dan oleh itu, mereka perlu bersiap sedia ke arah itu.

“Mereka telah memulakan tindakan terdesak dengan mengharamkan Suara Keadilan... menggunakan Utusan sebagai lidah mereka. Program televisysen setiap hari... mereka boleh berkata apa sahaja cerita yang mereka mahu.

“Berita stadium runtuh? Scorpene? Apco? Mengapa tidak mereka menjawab kesemua soalan ini,” kata beliau.

Penasihat DAP Lim Kit Siang juga berkata, kemungkinan pilihan raya tergempar tidak boleh ditolak sama sekali tetapi tidak akan diadakan dalam waktu terdekat, sebaliknya dalam tempoh 12 bulan akan datang.

“Secara tiba-tiba muncul cakap-cakap mengenai pilihan raya. Ia tidak boleh ditolak sama sekali.

“Kemungkinan besar ia dikaitkan dengan senario ekonomi dunia dan sama ada dasar-dasar perdana menteri boleh bertahan dalam tempoh ini.

“Melainkan beliau serius, dasar-dasar beliau akan dilihat sebagai kosong dan cetek... khususnya konsep 1Malaysia, Model Ekonomi Baru, Program Transformasi Kerajaan,” katanya.

Selain itu kata beliau, perpecahan dalam BN juga mungkin memaksa perdana menteri memanggil pilihan raya awal.

“Apa jua keadaan, kita perlu bersedia,” katanya.

Dalam pada itu Naib Presiden PKR Azmin Ali memberitahu, berdasarkan kenyataan perdana menteri dan beberapa pemimpin Umno baru-baru ini pilihan raya tergempar tidak dapat dielakkan sama sekali.

“Bagi PKR dan Pakatan, kami sudah bersedia. Kami telah turun ke akar umbi untuk menjelaskan (isu)... kami sudah bersedia.

“Saya merasakan mereka telah melihat prestasi kami di peringkat negeri... rakyat sudah bersedia untuk perubahan,” kata Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor, jawatan yang diambil alih bulan lepas.

Azmin meramalkan pilihan raya akan dipanggil sebulan selepas Ramadan yang bermula Ogos ini