KAMI, SEMUA JAWATANKUASA MTD MENGALU-NGALUKAN SUMBANGAN ANDA UNTUK TABUNG PILIHANRAYA KE 13

TABUNG PEMBINAAN MARKAZ

Pengarah dan seluruh jawatankuasa mengalu-alukan sumbangan tuan/puan untuk tabung pembinaan markaz yang 75% siap itu. Sumbangan anda bolehlah secara tunai atau melalui akaun Bank Islam MalaysiaBerhad bernombor 02-011-010085539. Segala pemberian dan sumbangan tuan/puan itu mudah-mudahan tuhan sajalah dapat membalasnya. Nombor telefon/faks yang boleh dihubungi ialah: Pejabat DUN 04-7718027, Pengarah 0195445355 atau Bendahari 0124633754.
http://4.bp.blogspot.com/-gRMIyy96NG4/Tol9H55l69I/AAAAAAAAABM/3QIuo10ddq0/s760/header%2Bposter%2B60thn-280911A%2Bcopy.jpg

16 April 2010

Mutu Perkhidmatan E-Idaman Perlu DiPertingkatkan - Belum Memenuhi Piawaian Yang DiKehendaki: Exco





ALOR SETAR: Kerajaan negeri tidak berpuas hati dengan kerja pembersihan longkang yang dijalankan syarikat Environment Idaman (E-Idaman) di seluruh negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan negeri, Datuk Phahrolrazi Zawawi, berkata pihaknya masih mengharapkan supaya kerja pembersihan longkang, khususnya di kawasan bandar dipertingkatkan bagi mengelak kejadian banjir kilat jika berlaku hujan lebat.

“Kebersihan bandar bukan saja dilihat dari aspek sampah sarap, tetapi turut diperhatikan melalui kebersihan longkang dan sistem perparitan. "Kita berharap E-Idaman meningkatkan tahap kebersihan longkang, terutama di bandar raya ini yang belum mencapai tahap memuaskan,” katanya.

Phahrolrazi bagaimanapun berkata, kerajaan berpuas hati dengan dua aspek lain iaitu kutipan sampah dan perkhidmatan memotong rumput yang juga diuruskan E-Idaman.

“Kita mendapat maklum balas penduduk yang rata-ratanya berpuas hati dengan mutu perkhidmatan diberikan syarikat itu.

“Walaupun ada juga aduan yang diterima berhubung ketidakpuasan hati daripada pengguna, namun ia hanya sebilangan kecil dan sudah diselesaikan pihak berkuasa tempatan (PBT) dengan kerjasama E-Idaman,” katanya.
Sementara itu, Pengarah E-Idaman, Azmanuddin Haq Ahmad ketika dihubungi berkata, pihaknya sentiasa peka dengan aduan diterima dan berusaha menyelesaikannya secepat mungkin.

“Kita sentiasa mematuhi perjanjian pengurusan yang ditandatangani bersama PBT dalam menjalankan setiap aktiviti pembersihan ditugaskan.

“Jika sebelum ini PBT mengutip sampah di sesuatu lokasi seminggu tiga kali, kita juga akan melakukan perkara sama seperti yang mereka lakukan.

“Namun kadang-kala ia bergantung kepada budi bicara kami sekiranya mendapati ada tempat yang memerlukan pungutan yang kerap, ia akan dipertimbangkan walaupun tidak termaktub dalam perjanjian,” katanya.

Beliau juga menjelaskan aspek kebersihan longkang akan turut dipertingkatkan bagi memastikan saluran itu tidak tersumbat sehingga menyebabkan banjir kilat.